گروه جنگ نرم مشرق - رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارشی اعلام کرد ایران به حمایت های خود از گروه‌های مبارز فلسطینی، مبارزان شیعه و ارتش سوریه در سال 2014 ا دامه خواهد داد.

جیمز کلپر در این گزارش اعلام کرده به رغم امضای تفاهمنامه هسته‌ای، ایران سیاست‌های خارجی خود را دقیقا در تقابل با منافع آمریکا پیش خواهد برد.

این گزارش ادامه می‌دهد که ایران همچنان به حمایت از دولت بشار اسد در سوریه ادامه خواهد داد زیرا مقامات ایرانی معتقدند که حمایت آنها عامل حیاتی در تداوم دولت بشار اسد خواهد بود.

ادامه حمایت‌های مادی و معنوی از گروه‌های مبارز فلسطینی، یمنی و بحرینی، ادعای دیگری است که رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش خود بیان کرده است.

برنامه ایران افزایش نفوذ در عراق و افغانستان است+دانلود//آماده

طبق این گزارش، افزایش نفوذ در عراق و افغانستان، دیگر برنامه ایران در خاورمیانه است. رئیس جامعه اطلاعاتی امریکا مدعی شده که ایران به حمایت از گروه‌های شیعه در عراق ادامه خواهد داد و از نامزدی افراد مطلوب خود در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، حمایت خواهد کرد.

جامعه اطلاعایت آمریکا هیئتی به منظور هماهنگی میان 17 آژانس اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا است که به طور مستقل از یکدیگر فعالیت می‌کنند.

برای دانلود این گزارشکلیک کنید.