حادثه تلخ و ناگوار عاشورای 88 و هتک حرمت سید و سالار شهیدان توسط کسانی که موسوی، یکی از سران فتنه 88 آنها را «مردم خداجوی»؟! خوانده بود خشم مردم را بر انگیخت؛ به طوری که به دنبال این حرکت، حماسه تاریخی 9 دی به وقوع پیوست تا بار دیگر پس از 22 خرداد ملت ایران تجدید بیعتی دوباره با مقام معظم ولایت و رهبری کنند و فتنه پس از انتخابات را به زباله دان تاریخ بفرستند...

حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید . حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد. روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.

این حماسه یک آزمون و معیار بزرگی بود که بسیاری از چهره ها شناخته شد و بسیاری از دیدگاها برای مردم بهتر تجلی پیدا کرد تا با دیدی بهتر از آرمانهای انقلاب دفاع کنند.  مردم در 9 دی نشان دادند اگر همه جریانات ضد انقلاب دست به دست هم دهند و برای براندازی نظام جمهوری اسلامی اقدام کنند، با پیروی از ولی فقیه در مقابل آنان می‌ایستند.

در واقع در نهم دی سال ۸۸ یک یوم الله دیگر به یوم‌الله‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد. با توجه به اهمیت این روز بزرگ و بر اساس فرمایشات رهبرمعظم انقلاب باید این روز به گونه ای تجلیل شود که در تاریخ ایران به عنوان برگ زرینی از هوشیاری مردم ایران به ثبت برسد وآنگونه که در شان مردم است باید زمینه تجلیل از آنان فراهم شود.
 
در این بین هنرمندان انقلابی نیز به وظیفه خود عمل کردند و آثار درخوری را برای روشنگری و تببین ابعاد یوم الله 9 دی و همچنین فتنه 88 که منجر به 9 دی شد را به تصویر کشیدند. در زیر آثار کاریکاتور، سجاد جعفری، کاریکاتوریست انقلابی به نمایش در می آید: 
 
 

مجموعه کاریکاتورهای 9 دی

 

مجموعه کاریکاتورهای 9 دی

 

مجموعه کاریکاتورهای 9 دی

 

مجموعه کاریکاتورهای 9 دی

 

مجموعه کاریکاتورهای 9 دی

 

مجموعه کاریکاتورهای 9 دی

مجموعه کاریکاتورهای 9 دی

 

 

مجموعه کاریکاتورهای 9 دی