http://sedayiran.com/files/fa/news/1393/10/28/30611_158.jpg

گفته می شود که هجده روز قبل از آن که محمد علی کلی سانی لیستون را شکست دهد و به قهرمان سنگین وزن جهان تبدیل شود، در سال ۱۹۶۵ تحت تأثیر مالکوم ایکس قرار گرفته و به «مسلمانان سیاه پوست» پیوست.

پس از مسلمان شدنش، تغییرات زیادی در رفتار و شخصیت کلی ایجاد گشت. وی با تأکید بر اهمیت اسلام به عنوان نیرویی معنوی در زندگی اش، در مورد موفقیت‌ها و پیروزی‌های خود کمتر سخن گفت و از غرور و خودپسندی دست برداشت. کلی همیشه تأکید داشت که تغییر نامش به «محمد علی»، یکی از مهم‌ترین اتفاقات در زندگی اش محسوب می‌شود.

 
او در نامه ای که بیست سال بعد نوشت، از دوران بعد از مسلمان شدنش گفت.
 
نامه ای که کلی پس از مسلمان شدنش نوشت + عکس
 
" من یک مسلمانم. یعنی 20 سال است که مسلمان هستم...شما مرا می شناسید. من یک بوکسور هستم. من ملقب به قهرمان سنگین وزن جهان هستم. همه مردم مرا به عنوان یک بوکسور و نیز مرد حقیقت می شناسند. اگر اسلام تروریست بود، هرگز من برای شناساندن حقیقت اسلام اینجا نبودم....من فکر می کنم که همه مردم باید حقیقت را بدانند و سعی کنند آن را بشناسند. اسلام دین صلح است. "