به گزارشارومیهمحمّد آقایی پر امروز در جلسه کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر آذربایجان غربی که در سالن جلسات سازمان صدا و سیمای آذربایجان غربی برگزار شد اظهار کرد: سالروز حماسه دوم بهمن ارومیه پس از گذشت بیش از سه دهه فقط چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته و این موضوع به عنوان بخش مهمی از تاریخ انقلاب در منطقه آذربایجان نباید با تغییر دولتها دچار فراموشی شود.

وی افزود: مردم ارومیه به عنوان تنها شهری که شیوه مبارزه مسلحانه با رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را در سال 57 برگزیدند نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و شهدای گرانقدری را در این راه تقدیم نظام اسلامی کرده اند بنابراین پاسداشت قیام مسلحانه دوم بهمن در ارومیه یک مطالبه از سوی افکار عمومی است.

آقایی پر گفت: مردم ارومیه در دوم بهمن 57 با فرماندهی حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، مجاهد نستوه آذربایجان با سنگر گرفتن در مسجد اعظم ارومیه به مقابله مسلحانه با حمله لشگر 64 پیاده که با تانک های نظامی به قصد تخریب مسجد اعظم وارد خیابانها شده بودند اقدام کردند.

مدیرخبرگزاری تسنیمدر آذربایجان غربی تصریح کرد: سال گذشته به همین مناسبت مسئولین ارشد و رجال مذهبی استان با رهبر معظم انقلاب ملاقات کرده و متعاقب آن 400 نفر از منتخبین آذربایجان غربی با ایشان دیدار کردند.

وی گفت: امسال به اندازه کافی به این مناسبت انقلابی پرداخته نشده است بنابراین کمیته های مختلف ستاد دهه فجر بگونه ای در آذربایجان غربی برنامه ریزی کنند تا در قالب این برنامه ها آئین های گرامیداشت تنها قیام مسلحانه مردم ایران بر علیه رژیم پهلوی نیز گنجانده شود تا در نتیجه آن قشرهای مختلف جامعه بویژه جوانان با ابعاد فراوان انقلاب اسلامی آشناتر شود.