«جواد علیشاه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اظهار داشت: نمایشگاه کوچه های بنی هاشم با تلاش تعدادی از سازمان ها و موسسات مردم نهاد استان و کشور و همراهی سپاه شهداء، ستاد فاطمیه آذربایجان غربی و جمعی از خیرین استان برپا شده است.

وی افزود: برپایی این نمایشگاه در سال جاری با سختی ها و مشکلات بیشتری روبرو بود چراکه برخی مسئولین همکاری مناسبی نداشتند و به دلیل همزمانی ایام فاطمیه با تعطیلات نوروزی توجه چندانی به این نمایشگاه نکردند اما با همت و همکاری سازمان های مردم نهاد و سازمان هایی نظیر سپاه موفق به اجرای آن شدیم.

مسئول برگزاری نمایشگاه کوچه های بنی هاشم ارومیه، در ادامه خاطرنشان کرد: نمایشگاه کوچه های بنی هاشم شامل بخش های مختلفی نظیر کوچه های بنی هاشم، منزل حضرت زهرا(س)، منزل نبی اکرم(ص)، صحنه هایی از جنگ تحمیلی و همچنین غرفه پاسخ به سوالات و فروش اقلام فرهنگی است.

وی، در خصوص هزینه های برپایی نمایشگاه بنی هاشم نیز گفت: برای برگزاری این نمایشگاه حدود 300 میلیون ریال بوده که تمام این هزینه ها با مشارکت مردمی، سپاه شهداء و ستاد فاطمیه استان هزینه شده است.

علیشاه، در پایان سخنان خود ابراز داشت: هدف از برگزاری نمایشگاه کوچه های بنی هاشم بیان ساده زیستی اهل بیت(ع)، نشان دادن هویت اصلی شیعه در جهان اسلام، شرایط سخت مردم در دوران جنگ تحمیلی و همچنین استفاده از تجربیات تاریخ اسلام برای ارتباط موثر با مسلمین بوده که امیدواریم در این راه موفق باشیم.

 



,,,,