«توافقنامه ژنو» به حدی ننگین است که باید در مقابل عهدنامه ترکمنچای سجده کنیم

سعید زیبا کلام امروز در نشست دانشجویی با موضوع «توافقنامه هسته‌ای ژنو» که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: توافقنامه ژنو با عقب‌نشینی‌هایی که تیم هسته ای در مقابل زیاده خواهی های غرب از خود بروز داده است به حدی ننگین است که باید در مقابل عهدنامه ترکمنچای سجده کنیم.

 

وی با بیان اینکه پیش از این توافقنامه ایران دارای 19 هزار سانتریفیوژ بوده و الان تعداد این سانتریفیوژها به 8 تا 9 هزار سانتریفیوژ کاهش یافته است، افزود: این در حالی است که فعالیت سه چهارم فردو و نصف نطنز نیز متوقف شده و باید منتظر تبدیل شدن رآکتور اراک به یک مخروبه و یا تغییر کاربری آن نیز باشیم.
 

منتقد توافقنامه ژنو خطاب به دولتمردان با بیان اینکه غرب و 1+5 معنی احترام متقابل و مذاکره عزتمندانه را نمی فهمد، گفت: با شرایطی که در توافقنامه ژنو توسط فرزندان انقلاب بر ملت ایران تحمیل شده است عزت و فرهنگ ایران زیر سوال رفته است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، توافقنامه ژنو را به حدی ننگین دانست که باید در مقابل عهدنامه ترکمنچای سجده کرد.
 

زیباکلام در پاسخی کنایه آمیز به ادعای دولت مبنی بر فرو ریختن ساختمان تحریم های غرب علیه ملت ایران به تحریم های جدید انگلیس علیه 15 نفراز مقامات کشورمان اشاره کرد و افزود: اگرچه طبق توافقنامه تحریم های جدید به خاطر فعالیت های هسته ای ایران اعمال نخواهد شد، اما اتهام نقض حقوق بشر توسط ایران و حمایت از تروریسم بهانه های خوبی برای اعمال تحریم های جدید علیه کشورمان است.
 

وی با بیان اینکه شروط غرب در توافقنامه هسته ای ژنو شایسته ملت های وحشی است نه ملت با فرهنگ و متمدن ایران افزود: با جنایتهایی که غرب علیه بشریت روا داشته است وحشیگری جزئی از ذات آنان است .

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با انتقاد از عملکرد رسانه ملی و مجلس در قبال توافق نامه هسته ای ژنو گفت: باید هوشیار باشیم چرا که اتفاقات بدی را در پیش رو داریم.



,,,,