به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین «عسگر دیرباز» نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام «کاظم سلامتی» از روحانیون برجسته علم اخلاق و جمعی از علاقمندان به کلام الهی برگزار شد.

آغازگر این مراسم معنوی قرائت «وحید وکیلی» قاری برتر بین المللی و نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم بود که با استقبال حاضران همراه شد.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین «نجفی» مدیرکل موسسه جامعه القرآن کریم و اهل بیت(ع) واحد برادران، در سخنانی با اشاره به لزوم توجه جامعه قرآنی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نامگذاری سال و همراهی در راستای دستیابی به فرهنگ برتر، عنوان کرد: حضور در کلاس های قرآنی و انس بیشتر با معارف اسلامی می تواند زمینه ساز رسیدن به فرهنگ رشد یافته باشد.

وی افزود: تمام موسسات قرآنی در سطح کشور باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه داشته باشند تا به این ترتیب شاهد تاثیرگذاری این برنامه ها در فرهنگ عمومی باشیم.

«یحیی اکبرزاده» مسئول موسسه جامعه القرآن کریم و اهل بیت(ع) آذربایجان غربی سخنران بعدی این برنامه بود که با اشاره به اقدامات این موسسه در سال های اخیر، رمز موفقیت در برگزاری کلاس ها و برنامه های قرآنی را همراهی والدین و شرکت کنندگان اعلام کرد و بیان داشت: کلاس های تابستانی قرآن در رشته های مختلف ارتقای فرهنگ دینی و اهل بیت(ع) در جامعه را در پی خواهد داشت و بنابراین باید توجه بیشتری به این بخش از برنامه ها شود.

در پایان این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدحسین طباطبایی» نخبه قرآنی قرن جهان اسلام و مدیر موسسه جامعه القرآن کریم و اهل بیت(ع) کشور، ضمن تاکید بر ضرورت توجه به وضعیت روحی و روانی کودکان، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی و دینی و همچنین شرکت دادن کودکان و نوجوانان در برنامه ها و کلاس های قرآنی باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد تا زمینه ارتقای سطح معلومات و فرهنگ عمومی باشیم.

وی افزود: همراهی و حضور منظم در کلاس های قرآنی در تمام نقاط کشور نشانگر علاقه و شوق اقشار مختلف مردم به برنامه های دینی و فرهنگی است؛ بنابراین باید مسئولین و مدیران قرآنی و فرهنگی در کشور زمینه های فعالیت بیشتر مردم در این فضا را فراهم سازند.

نخبه قرآنی قرن جهان اسلام و مدیر موسسه جامعه القرآن کریم و اهل بیت(ع) کشور، در پایان سخنان خود، اذعان داشت: ایجاد حس رقابت در قرآن آموزان و خانواده های آنان و توجه به رشد کیفی برنامه های فرهنگی و قرآنی از ضروریاتی است که باید در موسسات قرآنی و مجامع دینی مورد توجه باشد تا به این ترتیب شاهد جلب بیشتر مردم به این برنامه ها و همچنین بالا رفتن کیفیت برنامه ها باشیم.

در پایان این مراسم، چند تن از شکوفه های قرآنی موسسه جامعه القرآن کریم و اهل بیت(ع) آذربایجان غربی به اجرای برنامه های متنوع قرآنی پرداختند.



,,