حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین موسوی در آخرین شب ویژه برنامه های دهه دوم محرم که به همت هیئت یاوران ولایت در ارومیه برگزار شد، با تاکید بر موضوع لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: این فریضه الهی یکی از درس های واقع کربلاست که در دو بخش فردی و اجتماعی تبیین شده است.

وی اظهار کرد: کمک به مستمندان، عزاداری برای امام حسین (ع) و انجام سایر فروعات بدون به جا آوردن نماز فایده ای ندارد، در بعد فردی هیچ عبادتی همچون نماز مورد توجه توجه قرار نگرفته است.

این روحانی با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری درباره امر به معروف و نهی از منکر، افزود: متاسفانه با وجود این همه تاکیدات، احادیث و روایات هنوز این فریضه الهی مورد غفلت واقع شده است.

وی اصل قورباغه ای و رابطه آن با جنگ نرم را متذکر شد و گفت: اگر قورباغه‌ای را درون آب جوشیده در دمای صد درجه بیندازیم، به سرعت از آن آب جوش بیرون می‌پرد، امّا اگر همان قورباغه را درون آب سرد و ولرم بیندازیم و زیر آن را، شعله‌ای روشن کنیم که به تدریج گرم شود، این قورباغه دیگر عکس العملی برای بیرون پریدن از خود نشان نمی‌دهد و از بودن درون آن آب در حال گرم شدن، لذت می‌برد و حتّی با رسیدن آن آب به نقطه جوش، آن قورباغه حاضر به بیرون پریدن نیست، تااینکه در نهایت درون آن آب جوشیده می‌میرد؛ به این فرایند، اصل قورباغه‌ای گفته می‌شود و معمولا از این اصل در جنگ نرم برای دشمنی استفاده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ادامه داد: بعد از فتنه 88 دشمن با ایجاد شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و شبکه های اجتماعی به سرعت در جنگ نرم پیشروی می کند و سبک زندگی غربی آمریکائی که نمونه از آن راحت طلبی است، را به خانواده های ایرانی اسلامی تزریق می کند.

وی خاطر نشان کرد: امروز امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ جهانی، یک فضولی محسوب می شود و متاسفانه این فرهنگ غلط که از سبک غربی آمریکایی محسوب می شود، به جامعه ما رسوخ پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) چاه می کند و روزی خود را از این راه به دست می آورد، گفت: کار کردن و جهاد کردن جزو موئلفه های سبک زندگی اسلامی است، البته اگر کار کردن برای خداوند باشد لذب بخش هم خواهد بود فقط باید به این جمله ایمان داشت که خداوند روزی رسان است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی خطاب به خانواده هایی که دختران دم بخت دارند گفت: بهتر است که این نوع خانواده ها به جای اینکه شاغل بودن خواستگار را شرط اصلی عنوان کنند، کاری بودن و اهل کار بودن شخص را شرط بدانند چرا که رفاه طلبی و راحت طلبی ریشه در حب دنیا دارد.

وی اظهار داشت: رزمندگان دوران دفاع مقدس در بحبوحه های جنگ چنان آرامشی داشتند که ما در شرایط فعلی نداریم چرا که آنان راه درست را انتخاب کرده بودند اما امروزه جامعه ما واهمه گرا شده و هر کسی که پول زیاد، مدرک بالا و ماشین آخرین مدل داشته باشد تا کمر برایش خم می شویم که اینها نمونه هایی از سبک زندگی غربی است.

گفتنی است در انتهای این برنامه حاج مهدی رسولی از مداحان زنجانی نیز مداحی کرد.

 



,,,