حجت الاسلام طائب امروز در جمع دانشجویان و طلاب ساری، با اشاره به اینکه چرا امام خمینی فرمودند، «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» گفت: وقتی امام حسین (ع) در روز عاشورا فریاد زدند، «آیا کسی هست فرزند رسول خدا را یاری دهد»، به این دلیل نبود که نمی دانستند، کسی ایشان را یاری نمی کند، بلکه... این جمله را خطاب به آیندگان بیان کردند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی با بیان اینکه امام حسین (ع) دارای دو وجه است، تصریح کردند: ایشان یک شخصیت حقیقی دارند و یک شخصیت حقوقی، که شخصیت حقیقی ایشان به جسم ایشان اشاره دارد و شخصیت حقوقی، ایشان نیز به امام زمان بودن ایشان برمی گردد.

 

وی ادامه داد: شخصیت حقیقی امام حسین طالب شهادت بود و بنابراین امام از اینکه کسی به یاری آنها بشتابد تا از شهادت در امان باشد، هل من ناصر سر ندادند، بلکه این ندا برای یاری امام زمان در تمام اعصار بود.

 

طائب با بیان اینکه امروز نیز ما امام زمان داریم، تاکید کرد: امروز هم امام زمان ما ندای هل من ناصر سر داده اند و بنابراین وقتی امام زمان (عج) این ندا را سر دهند، یعنی امروز هم روز عاشورا است.

 

رئیس شورای مرکزی قرارگاه فرهنگی عمار در ادامه با اشاره اینکه چرا می گوییم کل ارض عاشورا، گفت: در عاشورا امام حسین (ع) در محاصره و در اضطراب بود، امروز هم امام زمان ما در محاصره و اضطراب است، چرا که اگر در هرجا ظهور کنند، دشمنان آماده هستند تا ایشان را به شهادت برسانند.

 

وی ادامه داد: البته امام حسین و امام زمان یک فرق بزرگ داشتند و آن این بود که امام حسین برای برطرف کردن این اضطراب مسیر شهادت را می توانست انتخاب کند، اما امام زمان نمی تواند شهید شود و این اضطراب باید به طریقی دیگر و توسط شیعیانش برطرف شود.  

 

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی در ادامه با بیان اینکه مهم ترین دلیل وقوع انقلاب اسلامی برطرف کردن اضطراب امام زمان بود، گفت: امام خمینی (ره) سه هدف برچیده شدن رژیم شاه، ایجاد نظام جمهوری اسلامی و رساندن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن را از اهداف اصلی انقلاب اسلامی مطرح فرمودند، که البته مهم ترین هدف، هدف سوم بود و دو هدف دیگر زمینه ای برای رسیدن به هدف سوم بودند.

 

طائب رساندن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن را سومین هدف انقلاب اسلامی از نگاه امام خمینی (ره) بیان کرد و افزود: برای رساندن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن باید کنار خانه خدا امن شود و برای تحقق این مهم باید رژیم صهیونیستی محو شود.

 

رئیس شورای مرکزی قرارگاه فرهنگی عمار با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی از سه طرف محاصره شده است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در یک مقطع زمانی بیان فرمودند؛ «در پیچ تاریخی قرار داریم». پس از آن فرمودند؛ «هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم.» و همچنین در برهه‌ای تاکید فرمودند؛ «کرانه‌‌ باخترى هم مثل غزه باید مسلح بشود.»

 

وی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی از سه طرف محاصره شده است و طرف دیگر آن که طرف شرق است، دریا قرار دارد که با فشار از سه طرف می‌توان به راحتی آن را غرق کرد.

 

رئیس شورای مرکزی قرارگاه فرهنگی عمار با اشاره به توطئه دشمنان و هم‌پیمانان داخلی آنها در ارتباط با مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برخی که در حوزه انرژی هسته‌ای به‌ دنبال مذاکره با آمریکا بودند امروز به‌ دنبال این هستند که در سایر مصارف نیز به مذاکره بپردازند.

 

تائب ادامه داد: امروز جایی که اینها می خواهند برای نفوذ بگیرند، خبرگان است. چون دیدند هرکاری دشمن می کند در داخل به یک سد بتنی به نام سیدعلی خامنه ای برخورد می کند و ایادی آنها در داخل از این موضوع ناراحت و عصبانی هستند.

 

وی تصریح کرد: از این رو می خواهند مجلس خبرگان را به دست بگیرند تا پس از آن موضوع شورایی کردن رهبری را مطرح کنند و این سد بتنی که در برابر آنها ایستاده بود را از سر راه بردارند.

 

تائب با بیان اینکه کجای دنیا رهبری یک کشور شورایی اداره می شود، تصریح کرد: رهبر یعنی کسی که در نهایت باید حرف آخر را بزند، آقایان می خواهند خبرگانی تشکیل بدهند که آقا را تحت فشار قرار دهند. امروز می خواهند مالک را از خط مقدم برگردانند.

 

وی تاکید کرد: آن آقایی که مدا شورایی کردن رهبری را مطرح می کند، اگر خودش رهبر بود، بازهم همین حرف ها را می زد. این آقا برای اینکه رئیس جمهور شود، پست نخست وزیری را از قانون اساسی حذف کرد، تا کسی مزاحمش نباشد، حالا امروز مدام حرف از شورایی کردن رهبری می زنند.

 

تائب در پایان گفت: دشمن نتوانسته است در جنگ سخت حریف ایران شود و برای شکست ایران به نفوذ در مراکز تصمیم سازی روی آورده است، و تلاش دارد تا با انحراف این مراکز به اهداف خود برسد.